Looking at the four strategies in light of MBTI personality type can help you identify how to use them most effectively to reduce the negative effects of being always on. Especially useful since we are working from home.MBTI test
1. Create time and space to switch off.
If you have extraversion preferences, recharge by doing something active, perhaps with others (even if that happens virtually while you’re social distancing). If working from home, make sure to take breaks. Go for a walk or a run if you can, or do something new and different. Some extraverts find it helpful to leave their devices in another room when they’re de-stressing. Keep in contact with others, and use video, not just voice.
In the last year, I met more “Millennial” clients who experience stress through their own perfectionism and fear of failure.
Do you lead millennials? Then you can help them put this conviction into perspective.
Be a mentor! Create an organizational culture in which they can learn from mistakes. Gaining responsibility to develop their professionalism and control options to adapt their working conditions to their lives. The more flexible the boss is, the more motivated and loyal millennials are to their employer. Persistent myths are circulating. These young ones would be spoiled and impatient and would not accept authority. In reality....
Clienten vertellen me dat ze met het thuis werken effectiever zijn en dat ze hierdoor ook leren dat in die extra tijd niets doen niet lui zijn is. Maar juist de creativiteit bevordert. Je vervelen is OK!
Uit het onderzoek TIJDSBESTEDING van het Sociaal en Cultureel Planbureau blijkt dat 45 procent van de Nederland zich gedurende de werkweek opgejaagd voelt en 10 procent 'bijna altijd.' Vijf jaar eerder, tijdens het één na laatste tijdsbestedingsonderzoek, lagen die percentages veel lager. Tijd om te leren uit het raam staren als nuttig te ervaren.
"Er wordt niet naar mijn mening geluisterd, daar word ik zo moe van." Dat hoor ik cliënten zeggen. En dus wordt er meer en meer tijdens vergaderingen gezwegen. Het komt volgens Marjolein Quené omdat het Angelsaksische model ons Rijnlandse model soms overruled. Een manager functioneert daardoor bij de gratie van de standaardisatie; dan kun je nl de bedrijfsvoering in financiële termen neerzetten en creëer je tastbaar "resultaat" en.... aandeelhouderswaarde. Er wordt dan minder rekening gehouden met de belangen en motivaties van de mensen. Ook al lijkt het niet efficiënt we zullen met elkaar in gesprek moeten blijven over wat voor ons van waarde geldt in plaats van alleen de financiële waarde als doel te stellen. Als je je mond houdt gebeurt er niets. Je kunt......
Gaat je functie binnenkort veranderen? Denk je dat je baan op de tocht komt te staan? Neem nu de tijd om je CV en je profiel “marketable” te maken. De CV begint met een Persoonsprofiel. Beschrijf in je persoonsprofiel wat jou onderscheidt en wat je nieuwgierig maakt en in welke omgeving je het beste tot je recht komt. In de “Ik-vorm” beschrijf je in 6-7 zinnen wie je bent, wat je kunt en wat je zoekt. En gebruik vooral je eigen woorden. Vermijd te veel competentie termen. Het schrijven van een profiel is een proces. Neem er de tijd voor. Laat anderen het lezen en bekritiseren. Vind je het moeilijk om jezelf te beschrijven begin dan met het maken van een moodboard. Hierbij een aantal voorbeelden van clienten van mij:
I am, like most of you, working from home. I "tele-coach". It works well. I should be relaxed but I feel restless/anxious. I find that the most difficult part of this pandemic is the uncertainty we are all facing. Uncertainty about our health. Uncertainty about how long we have to stay home. Uncertainty about our future plans. Uncertainty about our jobs. Uncertainty about the economy. What to do?
First, it’s important to understand that fear is a basic human mechanism. It helps us survive. But fear mixed with uncertainty can lead to something quite bad for our mental health: anxiety. And when anxiety is spread by social contagion it can lead to panic.
Taking a mindful pause works by keeping the thinking parts of our brains “online” so we can help rather than hinder. Taking a moment to pause in stressful situations, whether that means you take three deep breaths or simply pay attention to the feeling in not-anxious parts of your body (like your feet or your hands), helps ground you in calmer emotions.
Breath and ask yourself: What do I need to do this hour?
Innovation is a management buzzword . In fact, it has been the buzzword for so long, you could say we’ve developed a cult around it. There is only one problem: We managers might love innovation. But most of our employees hate it. The word “innovation” might speak to your external stakeholders, but when it comes to engaging your employees, it’s time to stop using the word. Research shows why:
Ik zat in de auto en hoorde dit liedje van Klein Orkest. De tekst trof mij. Tijdens mijn coaching gesprekken hoor ik mensen praten over de toekomst, hun carrière pad en of over hoeveel jaar ze nog "moeten". Of over hun relatie die niet goed is. We hebben het dan over het beïnvloeden van het huidige leven en wat het betekent om niet te blijven zitten waar je zit. Deze tekst inspireerde mij om nog bewuster te kiezen wat goed voor mij is. Ik hoop dat deze tekst jullie ook inspireert.
In my own work as a leadership coach, I have recognized when leaders delegate successfully. It’s important for delegators to set aside their attachment to how things have been done in the past but reward novel approaches that work by doing the following:
While it seems counterintuitive, strong performance in your role doesn’t equal job security. I’ve seen plenty of firsthand evidence of this through coaching a wide range of executives in diverse industries. Research supports this reality as well. In a Zenger and Folkman study, 77% of employees whose positions were eliminated had received positive performance reviews in the year prior to their dismissal. As the researchers proved, numerous factors go into a company’s decision to retain or eliminate individual employees. When our position is eliminated, even though when our performance was positive, we get a false sense of security. By recognizing the signs that your job may be in jeopardy, you can take the needed actions to prepare, and make choices that will expand your options in the future.
Sometimes the clues are so subtle that recognizing them is difficult. But being attuned to these 4 underlying messages is critical to career survival.
Pagina 6 van 17