Maar liefst twee derde van de CEO’s ontvangt geen coaching of extern advies ten aanzien van hun leiderschapskwaliteiten, terwijl 100% aangeeft hier wel voor open te staan. Uit een enquete waarin 200 CEO’s en andere topfunctionarissen ondervraagd zijn over hun ervaring met en mening over leiderschapsadvies. Hieronder een korte samenvatting van het onderzoek op basis van een interview van Gretchen Gavett met de twee auteurs van het onderzoek David Larcker (Stanford University) en Stephen Miles (The Miles Group).
Juist bij succes is coaching van belang. Ondanks het lage aantal CEO's dat een coach blijkt te hebben, geven vrijwel alle CEO's aan open staan voor dit type begeleiding. Raden van bestuur en andere stakeholders zouden daarbij moeten begrijpen dat het inschakelen van coaches het verschil kan maken tussen een goede organisatie en een visionaire organisatie.
I hear from more than one client lately that they find it very difficult to talk about their mental health at work. I read the following:
My client knows that she irritates others with her procratination. She wants an insight in this habit. We analyzed to see if her perfectionism created a loop. Because she has a fear of being unable to complete a task perfectly, she puts it off as long as possible. Her assumptions and convictions:
Vakantietijd is tijd om te ontspannen, lukt dat? Of is het ook tijd om na te denken wat anders te doen in het komende jaar. Het begint met terugkijken. Waar kreeg je energie van en wat kostte je energie? Maak een analyse wat dit zegt over je ontwikkeling? Houdt dit je groei tegen? Wat maakt je nog nieuwsgierig en hoe vertaal je dit naar je huidige werk of naar een andere baan? Past je huidige rol je wel? Wat is er nodig om deze te veranderen? Met wie kun je hierover spreken? Hoe bereid je dit gesprek voor? Hoe houd je de regie en het gesprek gelijkwaardig? Het helpt om alles uit te schrijven en te bepalen wat de eerste stap wordt na je vakantie. Dit lichtje in de tunnel maakt de resterende tijd nog ontspannender. Geniet!
I hear from many new clients that the pandemic made them think about their next step.
Working every day online, made it so clear to some of them, that they were bored with their job and that working in the office had in the last years distracted them from realizing this:
“The colleagues I work with are really fun.”
“My boss really appreciates what I am doing”
“I was busy with pleasing others and realize now that I was not developing myself anymore.”
“I have online been listening more critical to my manager and realized that he drains my energy”
If you feel this also this it is the time to prepare yourself for the job market prepare the following:
“Jonge advocaat wil leven naast werk” las ik in het FD van 4 mei jl. Voor mij geen nieuws. Ik coach veel jonge en minder jonge advocaten die vragen hebben over work-life balance, omgaan met autoriteit en twijfels hebben of de werkcultuur en de branche wel bij ze past. We maken een analyse waar de twijfels en irritaties in zitten. We koppelen dit aan hun persoonlijke effectiviteit. Wat heb je nodig? Waar ligt je ontwikkeling? En veelal is de keuze dan al gemaakt: Stay or Go?
Twee cliënten begonnen een maatschap. De meeste cliënten blijven en vinden een vorm die hen past. Een aantal ging het bedrijfsleven in.
Tevens ben ik het helemaal eens met het artikel dat er geluisterd moet worden naar de nieuwe generaties en hun behoeftes en dat, voor hen, geld verdienen een minder grote drijfveer is.
My client was a Stay-at-Home mom for 7 years. She doubted if she could go back into the job market, working at the same level as she did when she left it. Her doubts were mostly based on assumptions and not based on reality checks.