Is je CV klaar voor een volgende stap?
Gaat je functie binnenkort veranderen? Denk je dat je baan op de tocht komt te staan? Neem nu de tijd om je CV en je profiel “marketable” te maken. De CV begint met een Persoonsprofiel. Beschrijf in je persoonsprofiel wat jou onderscheidt en wat je nieuwgierig maakt en in welke omgeving je het beste tot je recht komt. In de “Ik-vorm” beschrijf je in 6-7 zinnen wie je bent, wat je kunt en wat je zoekt. En gebruik vooral je eigen woorden. Vermijd te veel competentie termen. Het schrijven van een profiel is een proces. Neem er de tijd voor. Laat anderen het lezen en bekritiseren. Vind je het moeilijk om jezelf te beschrijven begin dan met het maken van een moodboard. Hierbij een aantal voorbeelden van clienten van mij:
=Over de jaren heen ben ik na de TU in Delft van uitvoerder steeds meer managementtaken gaan doen. Mijn werkvoorkeur richt zich vnl. op elektrotechniek en het oplossen van problemen in de breedste zin van het woord.Het samenwerken met mensen en met een team tot een resultaat komen dagen mij uit.Ik wil ergens mijn schouders onder kunnen zetten. Ik ben goed in het onderhouden van relaties en het behartigen van ieders belangen. Ik ben uitgesproken en kan waar het moet de leiding nemen. Ik werk graag projectmatig omdat het doelgericht en resultaatgericht is en er altijd een bepaalde tijdsdruk op staat.
=Als brand-marketingmanager werk ik veelal projectmatig en begeleid ik bedrijven door een transitie.Mensen met wie ik heb gewerkt omschrijven mij vaak als een strategische denker, resultaatgericht en no-nonsens. Zij ervaren mij als iemand die nieuwe inzichten brengt, op inhoud weet te overtuigen en die op een prettige manier beweging weet te brengen en voor verbinding zorgt. Als manager toon ik oog voor zelfontplooiing en teamontwikkeling.Mijn aanpak: luisteren, analyseren wat er aan de hand is, daar het gesprek over aangaan en vaststellen hoe de communicatiefunctie hieraan kan (en moet) bijdragen. Met de handvatten die dat oplevert ga ik samen met collega’s aan de slag en zorg ik voor verbetering van de bedrijfsreputatie.Ik heb ruime ervaring met vele facetten van het marketing- en communicatievak. Ik werk zowel op vaste als op interim-basis.
=Ik ben een analytische manager met een passie voor toepasbaarheid. Bijvoorbeeld, het optimaliseren van bedrijfsprocessen. Na het opbouwen van een brede ervaring in de zakelijke dienstverlening wil ik mijn productie hart volgen en weer terugkeren naar de industrie. Ik vind het een uitdaging een team te motiveren tot het bereiken van doelstellingen die vooraf misschien onhaalbaar leken en steun te verkrijgen voor ideeën in een organisatie. Ik schakel makkelijk tussen medewerkers en executives. Ik heb oog voor kwaliteit en optimalisatie. Ik kan goed relativeren en weet met humor en de nodige zelfspot het best haalbare te realiseren.
=Met Hogere Hotelschool als basis en jarenlange commerciële ervaring past de zakelijke dienstverlening mij het beste. Ik ben een positief ingestelde vrouw die goed kan organiseren en plannen. Ik werk graag met anderen samen en ben resultaatgericht. Ik zoek een baan op operationeel/tactisch niveau. Ik word enthousiast als ik een onderneming van dienst kan zijn door het uit handen nemen van de dagelijkse planning, het organiseren van evenementen en of het verbeteren van facilitaire processen. Ik ben flexibel en per direct beschikbaar.
=Ik ben een gedreven jonge vrouw met een gezonde ambitie en een positieve instelling. Ik heb oog voor detail zonder daarbij de bedrijfs- /commerciële belangen uit het oog te verliezen. Als seniorbedrijfsjurist heb ik jarenlange ervaring binnen de zakelijk dienstverlening. Veelal in een internationale omgeving waarbij ik diverse multidisciplinaire projecten heb begeleid (verlenen van juridisch advies, leiden van (inter-)nationale teams voorafgaande en tijdens de contractsfase, het voeren van contractsonderhandelingen etc.). Ik fungeer als een professionele partner van directies, verschillende bedrijfsafdelingen en commerciële klanten. Door mijn goede sociale- en communicatieve vaardigheden schakel ik makkelijk tussen verschillende interne en externe gesprekspartners. Mijn specialiteit ligt op het gebied van (internationaal) commercieel contracteren.
=Met 18 jaar kennis en interesse in arbeidscontractering zie ik op dit gebied mijn toegevoegde waarde. Het inrichten van een flexibele schil en strategische personeelsplanning in de zakelijke dienstverlening hebben mijn voorkeur. Ik vind het fijn om een logistieke puzzel op te lossen; nuchter en op basis van logica! Ik ben een gedreven en energieke vakvrouw. Ik sta achter mijn werk en mijn dienstverlening.Ik zoek een omgeving waar ik zelfstandig, samen met een team, tot commerciële resultaten kan komen- liefst een omgeving in verandering.
=Een dynamische organisatie met uitdagingen op het gebied van klantgerichtheid is mijn omgeving. Door problematiek snel inzichtelijk te maken en deze te reduceren kom ik tot oplossingen. Daarnaast verbind ik graag mensen met elkaar en kan ik mij makkelijk in andere rollen verplaatsen. Conflicten ga ik niet uit de weg maar ik haal door humor de angel eruit. Ik neem graag verantwoordelijkheid maar geef ook verantwoordelijkheid. Ik durf te beslissen en heb daarnaast een heldere, open en directe communicatiestijl. Kortom ik ben analytisch, ondernemend, daadkrachtig, een people manager, no-nonsense en bij mijn werkstijl past een gezonde dosis zelfspot.
=I am a senior leader with extensive experience in Logistics & Transport, Procurement and Engineering. I have worked in Management Team roles since 2000 in different multicultural environments and have vast experience in external distribution, raw material supply chains, category management, asset management, maintenance management, continuous improvement and change management.
I am a self-conscious, empathic leader with natural authority with the ability to understand, relate to and being sensitive to customers, colleagues and other stakeholders. I am a conceptual and strategic thinker and have a strong believe in development and empowerment of people. I will always strive for the overall best result and I am not afraid to go unconventional ways.
I am looking for an environment that wants to grow/ develop and has a ‘design thinking’ approach with regard to developing products and/ or services which will fully fulfil customer needs.
I can offer some of the distinctive characteristic of the Dutch culture being: innovative, courageous and transparent.